Řeka Amur byla po staletí přirozenou hranicí, ale také jedinou spojnicí mezi oběma státy. Ještě před začátkem první světové války přes ni Blahověščensk deportoval asijské etnikum, které postupně osídlilo protější břeh a založilo na něm město Chej-che.
Obě města žila svou vlastní historii bez toho, aby se navzájem ovlivňovala. Během několika posledních desetiletí se vztahy mezi tamními obyvateli různě proměňovaly, nikdy však nebyly tak dobré, aby mezi oběma kulturami vznikla dopravní infrastruktura.
Obchod i turismus se v minulosti odehrával hlavně na řece. V zimních měsících, kdy se v řece vytvoří silné ledové kry, mohli lidé přejít z jedné strany na druhou a obdivovat kulturní odlišnosti. Obě města jsou sice jen pár desítek metrů od sebe, díky historickému vývoji mají ale odlišnou architekturu i obchod.
Na druhý břeh za pár minut
Nová lanovka, která propojí oba břehy, bude mít dvě linky o celkem osmi kabinách. Na každém břehu vznikne terminál, který bude odbavovat cestující. Jízda na druhý břeh by měla trvat tři a půl minuty, pasažéři ale budou muset počítat s celními kontrolami a odbavením.
Centrum na ruském břehu bude mít několik teras a střešní park s restauracemi. Uvnitř bude nákupní středisko a garáže. Architekti chtějí také využít přilehlé pozemky, které promění v kultivovaný veřejný prostor.
Cestující z města Blahověščensk budou moct obdivovat vysoké, moderní budovy a technologie čínské provincie Chej-lung-ťiang, zatímco druhé etnikum uvidí při návštěvě protějšího břehu historické stavby - malované dřevěné domky a byzantské kostely.