Roky nevycházel z domu, chtěl se i zabít. Teď pomáhá ostatním překonat strach z lidí

Magazín Magazín
12. 11. 2018 12:38
Za posledních sedm let vyšel Brit Billy Brown z domu je desetkrát, a to kvůli lékařským prohlídkám. Nyní 24letý mladík pomáhá mladým lidem překonat strach ze sbližování se s vrstevníky. Vymyslel proto deskovou hru, ve které sbírají hráči body za plnění úkolů v reálném životě.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Shutterstock

Brown prožil těžké dětství. Jeho matka byla kvůli vleklým zdravotním obtížím častokrát v nemocnici, a Billy tak strávil spoustu času v náhradní péči. K tomu se přidal úraz kotníku a stres ze vzdělávání, ve kterém podle závěrečných testů GCSE na britských středních školách nevynikal.

Studia tak zanechal a svůj čas trávil doma hraním počítačových her, chatováním a četbou o politice. "Roky a roky jsem trávil sezením u počítače. Ven jsem chodil jen kvůli prohlídkám u doktora, a ne, abych byl v kontaktu s dalšími lidmi," řekl mladík britské televizi BBC

Podle svých slov by počet vycházek za posledních sedm let mohl spočítat na prstech. Dodal, že tak zcela ztratil kontakt s realitou. 

"Vůbec jsem se o sebe nestaral, pečoval jsem jen o svou matku. Občas jsem pomýšlel i na sebevraždu. Nebyl jsem si jistý, proč jsem naživu. Uvědomil jsem si, že pokud se svým stavem něco neudělám, za rok nebo dva už tady nebudu," svěřil se. 

Desková hra mu zachránila život

Brown se proto rozhodl vyhledat pomoc a narazil na program společnosti Real Ideas Organisation (RIO), jejímž cílem je povzbudit mladé lidi k rozvíjení jejich schopností a překonání překážek, které jim brání v plnohodnotném životě.

Po roce přišel s nápadem na deskovou hru pro malé skupiny. Hráči se setkávají jednou týdně po několik týdnů až měsíců a během hraní zlepšují své sociální dovednosti. Stačí jim přitom tužka, papír, hrací kostka a popisy postav. 

Body získávají plněním různých úkolů. Za splnění výzvy v reálném životě dostávají body navíc. Důkazy pak dokládají ve speciálně vytvořené on-line skupině. 

"Neměla jsem žádné kamarády. Zažila jsem několik špatných konců vztahu i kamarádství, tak jsem radši zůstávala doma," uvedla 22letá Kirsty Atkinsonová, jedna z hráček.

Podle Kirsty je Brownova hra zábavná. "Ve skupině jsme se všichni sblížili," přiznala a dodala, že se jedná o dobrý způsob, jak potkat lidi, kteří bojují se stejnými problémy. 

Další hráč, 20letý Ryden Pyrosa, se nechal slyšet, že na začátku setkání byl nervózní, protože neznal pravidla hry. O hodinu později už se zajímal, kdy budou hrát znovu. "Něco na té hře je," sdělil s úsměvem.

Konzultant organizace RIO George Hardwick, který Billymu Brownovi pomáhal, je z reakcí mladých lidí nadšený. "Billy prožil prakticky sedm let ve svém županu. Udělal neuvěřitelný pokrok. Přešel z naprostého strachu ze společnosti k tomu, že sám pomáhá mladým lidem najít si přátele," řekl pyšně Hardwick.

Billy Brown doufá, že se jeho desková hra brzy promění také v aplikaci. Podle něj je vzorovým příkladem toho, jakou sílu má komunita. "Lidé tráví stovky hodin tím, že sledují, jak se vyvíjí jejich fiktivní postava. Co když ale uvidí, že se rozvíjejí oni sami?" uzavřel. 

Video: Školáci se pomocí únikové hry učí o dezinformaci

O dezinformacích se středoškoláci budou učit pomocí nové únikové hry | Video: Markéta Jakicová
 

Právě se děje

Další zprávy