Podle ředitele městské pohřební firmy Markuse Pintera se nápad na prodej hračky zrodil na základě mnoha rozhovorů s klienty, kteří si nevěděli rady s tím, jak o smrti blízkého hovořit s dětmi.
Na e-shopu pohřební služba dosud prodávala z lega jen několik málo hraček, například pohřební tramvaj, která ulice rakouské metropole brázdila v první polovině 20. století, či pohřební vůz. Podle Pintera ale tyto předměty byly určeny spíše sběratelům. Například tramvaj stojí v e-shopu 112,90 eur (2900 korun).
Nově nabízené zboží, které je k mání za cenu od necelých třiceti do necelých devadesáti eur (780 až 2300 korun), ale vzniklo ve spolupráci s vídeňským svazem pro psychoterapii přímo pro děti.
"Děti se se svými pocity často vyrovnávají hrou," vysvětlila zástupkyně svazu Michaela Tomeková. Mlčet před dětmi o smrti blízkého je podle ní nesprávné. "Tabuizovaná témata vytvářejí strach a nejistotu. Dítě i tak cítí, že není něco v pořádku, a s tímto pocitem zůstává osamoceno," varovala Tomeková.
Už loni na podzim vyvolalo otevření e-shopu vídeňské pohřební služby velkou pozornost. Milovníci černého humoru si v něm od té doby mohou koupit třeba trička s nápisy, USB klíče ve tvaru koster či rakví, ale i sklenici medu z květin na Ústředním hřbitově.