Teenagery móda nezajímá. Touží jen po nejnovějších mobilech

pej
31. 8. 2014 8:00
Americká mládež dává přednost nejmodernější elektronice před drahým značkovým oblečením. Mít ten nejmodernější mobil je pro ni otázkou prestiže.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

New York - "Oblečení pro mě není důležité. Utrácím spíš za nejnovější elektroniku, protože jsem ráda ve spojení," odpověděla šestnáctiletá Olivia z New Yorku na otázku, za co nejčastěji utrácí peníze.

Ještě donedávna bylo pro teenagery takřka nemyslitelné vyrazit do školy ve starých džínách nebo mikině. Jenže doba se mění a americká mládež se mnohem více než o módu zajímá o nejnovější elektroniku. I pro Olivii je vlastnictví nového mobilního telefonu důležitější než sledování trendů v oblékání, informuje list New York Times.

Olivia není mezi svými vrstevníky výjimkou. Osmnáctiletá Nicole při návštěvě obchodu Apple její slova potvrzuje, když dodává, že "je mnohem lepší mít telefon, který umí spoustu věcí než značkové oblečení. Telefon je prostě lepší rozptýlení."

Doba měnících se trendů

Teorie analytiků o tom, že mezi dospívajícími dochází ke změnám v nakupování, potvrzuje i studie provedená americkou společností pro výzkum trhu. Ta upozorňuje na 15procentní propad prodeje oděvů pro mladé a snížení tržeb v posledních několika čtvrtletích.

Mládež se z dražších značek přeorientovává na oblečení z obchodních řetězců jako Forever 21 a H&M, které nabízejí oděvy za nižší ceny.

Záliba v moderních technologiích a sociálních sítich zároveň ovlivňuje i vyšší utrácení v jiných oblastech. Podle generální ředitelky investiční společnosti Piper Jaffray se útrata mladých za jídlo zvýšila téměř o polovinu.

Teenageři rádi tráví čas v různých řetězcích rychlého občerstvení, kavárnách či bistrech. Hlavním důvodem je podle průzkumu možnost bezplatného připojení na Wi-Fi, což potvrzuje i vysokoškolačka z Brooklynu. 

"Jsem závislá na Instagramu. V malých kavárnách nebo například v McDonald's mají vždy bezplatné připojení," vysvětila devatenáctiletá studentka důvody, proč ve svém volném čase posedává v klimatizované kavárně a utrácí své kapesné za latte.

Vlastnictví moderního telefonu je pro mladé Američany převážně symbolem, upozorňuje Eva Chen, šéfredaktorka lifestylového časopisu Lucky. Tím, že se teenageři ukazují na veřejnosti s nejnovějším smartphonem od firmy Apple, vysílají jasný signál, do jaké sociální skupiny patří.

 

Právě se děje

Další zprávy