reklama
 
 

Stream.cz letos vsází na Čtvrtníčka i experimenty. Svůj náskok využívá internetová televize naplno

22. 9. 2016
Foto: Stream.cz
Stream.cz představil podzimní program a pustil novinářům chystané pořady. Sází v nich na jistotu i na nové nápady, přinese pohádky i obhroublý humor. Svůj náskok v provozování internetové televize zatím Seznam využívá na plno.
Hlavní zprávy

Zas a znova slyšíme věčnou omluvu, že klasické celoplošné televizní stanice u nás z principu nemohou nabízet odvážný a zajímavý obsah, protože po něm není dost velká poptávka. Měli bychom prý být smířlivější, přijmout konzervativní kriminálky a alternativní audiovizuální zábavu hledat jinde.

A jediné místo, kam vyrazit, je samozřejmě internet. Webové portály tu potenciál pomalu vycítily, ale zdaleka nejdál se zatím dostal Stream.cz Seznamu, který vlastní dramatickou a publicistickou tvorbu produkuje už od roku 2013. Možná se to nezdá jako dávná minulost, v dnešní rychlé době ale jako náskok bohatě stačí.

Mají plán

Nyní představil Stream podzimní plán, jímž potvrdil, že už dokáže rychle reagovat na poptávku. Přibývají pořady pro děti (Pohádky z lednice, vlastní ukolébavky nebo loutkové Až po uši v mechu), protože právě obsah určený nejmenším se dočkal nečekaně vysokého zájmu.

Dospělé pak mohou pobavit metapohádková animovaná Mrazivá tajemství, v nichž tým imaginárních specialistů rozebírá klasické příběhy a odhaluje v nich zvrácenosti a perverze. Možná se tu ukazuje, že i u Streamu je často koncept silnější než zpracování (pro českou tvorbu typické), takže se na diváka především nahrne množství prvoplánových sexuálních dvojsmyslů, třeba se ale tvůrci v dalších epizodách usměrní.

Pak pokračuje vděčná komedie s Petrem Čtvrtníčkem Autobazar Monte Karlo, který je vlastně internetový protipól Doktora Martina – jde o one-man show populárního herce a celý děj je uzpůsobený, aby v něm měl protagonista co nejvíc prostoru. S tím rozdílem, že pětiminutové epizody takový formát unesou a každý díl skončí dostatečně včas na to, aby nezačal iritovat. Zde naopak vidíme koncept dotažený do konce a záleží jen na tom, jestli vám Čtvrtníček po všech těch filmech, telenovelách a reklamách přijde stále ještě vtipný.

Vrátí se i zavedené pořady Jídlo s.r.o., A DOST!, Gebrian vs., Fenomén a Dělníci smrti.

Potud Stream ukazuje, že neplácá páté přes deváté, ale vší tou na pohled kontroverzní a odvážnou zábavou (oproti tomu, co vidíme na obrazovce) celkem pragmaticky míří na sledovanost. Nejúspěšnější pořady ostatně překračují hranici půl milionu zhlédnutí, což už může konkurovat celoplošné televizi. Jistě nejde o náhodu.

Mají nápady

V programu ale najdeme i vůli experimentovat, nyní se chystá třeba seriál Semestr s Annou Linhartovou a Janem Cinou, jenž se bude celý odehrávat na ploše počítačového monitoru. Koncept zpopularizovaný hororem Odebrat z přátel (Semestr se prý plánoval už před jeho premiérou) rozhodně není dopředu zaručeným úspěchem a těžko říct, jak si dramatický seriál ze života studujících dvacátníků povede. Půjde tentokrát rovnou o půlhodinové epizody, u nichž už nebude stačit jen nosný nápad, nutný bude i kvalitní scénář a herecké výkony.

Stream teď stojí právě před otázkou, v jakém poměru se bude soustředit na výrobu levných jednoduchých pořadů a oproti nim na plně profesionální tvorbu. Lidé mají stále tendenci vnímat internetová videa shovívavěji, takže nižší řemeslná úroveň jim nevadí. Stejně tak malé stopáže umožňují realizovat i kusé myšlenky bez opravdové dramatické stavby (populární Kancelář Blaník). Stream zatím na oboje spoléhá, standard jeho řemesla je rozhodně pod standardem třeba České televize.

Na druhou stranu projekty jako Žrouti a právě Semestr ukazují, že roste i tendence produkovat plnohodnotná díla stojící na víc než jedné myšlence. A tady je, jako vždy, na publiku, aby si určilo laťku toho, o co přesně stojí.

Stream zatím nemá plnohodnotnou konkurenci, takže může celkem nerušeně zkoušet, co ho napadne. Snad tuhle luxusní situaci dostatečně zužitkuje k rozumnému vyvážení kvality a divácké vstřícnosti.

autor: Martin Svoboda

reklama
     
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama