Ludvík XIV. byl jako Steve Jobs, tvrdí tvůrci nejdražšího francouzského seriálu Versailles

ČTK ČTK
9. 11. 2015 9:39
Ve francouzské televizi se v polovině tohoto měsíce objeví výpravný historický seriál Versailles. Pořad s přímo královským rozpočtem byl inspirován turbulentním vztahem Ludvíka XIV. a jeho mladšího bratra Filipa Orleánského. Nejdražší seriál v historii francouzské televize, natočený v angličtině v kanadsko-francouzské koprodukci, již tvůrci prodali do 15 evropských zemí a hodlají s ním dobýt též Ameriku a Asii.
Ludvík XIV.
Ludvík XIV. | Foto: wartburg.edu/wiki commons

Paříž – Nejdražší seriál v historii francouzské televize mapující éru Ludvíka XIV. stál 30 milionů eur (zhruba 812 milionů korun) a režíroval jej Jalil Lespert, který je ve své vlasti známý též jako herec.

Seriál popisuje dvorské intriky s cílem omezit moc mladého krále nebo jej sesadit. "Doufám, že lidem se bude líbit vztah krále a Filipa, jenž je místy loajální a místy rebel," řekl AFP spoluautor scénáře Simon Mirren.

S kolegou Davidem Wolstencroftetem se prý snažili dostat pod povrch oficiální historie. Do seriálu zasadili i smyšlené postavy a zakomponovali fámy a legendy. Podle Mirrena by se dal Ludvík XIV., jenž vládl v letech 1643-1715, dokonce přirovnat díky svým mimořádným komunikačním schopnostem k již zesnulému šéfovi Applu Steveu Jobsovi.

Seriál Versailles, natáčený na slavném stejnojmenném zámku, byl na konci října představen v premiéře odbornému publiku v Los Angeles. "Když se řeklo francouzský seriál, ještě před nedávnem si lidé vybavili akorát Julii Lescautovou nebo Navarra, zatímco Spojené státy zaplavily svět hity jako Hra o trůny, Temný případ nebo Domek z karet," řekl Olivier-René Veillon, spoluorganizátor losangeleského fóra, na němž Francouzi představili potenciálním americkým kupcům i své další novinky.

Kromě Versailles to byla minisérie z blízké budoucnosti Trepalium a snímek Le bureau des légendes o fiktivních identitách francouzských tajných agentů. Francie se prostřednictvím fóra Direct to Series snaží už několik let dohnat zpoždění a získat se svými seriály místo na americkém trhu.

Do boje vytáhl celý francouzský seriálový průmysl: po americkém způsobu například vznikly "writers' rooms" neboli místnosti, ve kterých scenáristé píší a vytvářejí nejméně jednu řadu za rok, neboť jinak by seriál neměl na americkém trhu šanci prorazit. Producenti se nebojí investovat a do seriálů lákají velká jména francouzské kinematografie.

Loni podle Veillona vzrostl prodej francouzské tvorby o 34 procent, ale to bylo především dáno prodejem práv na nová zpracování starších titulů.

 

Právě se děje

Další zprávy