Kontroverzní kampaň. Nahá muslimka bojuje za lepší práci

jaz
13. 3. 2014 14:50
Americká oděvní značka poukazuje kontroverzní kampaní na špatné pracovní podmínky.
American Apparel
American Apparel | Foto: americanapparel.net

Praha - Oděvní značka American Apparel se v rámci svých mediálních kampaní často prezentuje jako společnost, která si zakládá na etické stránce výrobního procesu a svém přístupu k pracovníkům. To se však nedá říct o všech nadnárodních společnostech, které využívají levnou pracovní sílu z Asie.

Dvaadvacetiletá modelka jménem Maks narozená v Bangladéši pózuje v nové kampani firmy jen v džínách s vysokým pasem. Odhalená ňadra jí zakrývá pouze nápis "Vyrobeno v Bangladéši".

Maks se ve svých čtyřech letech odstěhovala do Kalifornie a na střední škole se odpoutala od muslimských tradic, ve kterých byla vychovávána, a rozhodla se hledat vlastní identitu.

"Všichni bychom měli mít možnost vyjádřit se bez ohledu na to, odkud pocházíme," řekla pro Daily Mail modelka, která chtěla kampaní přispět ke změnám ve své rodné zemi.

Další kontroverzní projekt oděvní firmy
Další kontroverzní projekt oděvní firmy | Foto: Mail Online

V Dhace, odkud Maks pochází, zahynula v loňském roce během požáru ve výrobní hale více jak tisícovka zaměstnanců jisté oděvní společnosti, která nezajistila dostatečnou bezpečnost práce.

American Apparel pravidelně budí pozornost svými odvážnými reklamními spoty a v poslední době i výzdobou výlohy v jedné své pobočce, kde nalepila na figuríny falešné pubické ochlupení.

 

Právě se děje

Další zprávy