Z hospodských řečí se stala prosperující firma. Dnes český cider boduje i v zahraničí

Podívejte se, jak se vyrábí cider v rodinné kladenské moštárně.
Rodinný podnik na výrobu jablečného moštu založili Ondřej Frunc a Cyril Holub v roce 2011. Na začátku jim stačily prostory v Libni. Když začala poptávka po cideru růst, přestěhovali firmu do prostor bývalého Kročehlavského pivovaru v Kladně.
"Nápad vyrábět cider vznikl vlastně náhodou, když jsme se oba vrátili ze zahraničí. Já z Irska a Cyril z Anglie. Seděli jsme v dejvické nádražce a řešili, proč ho vlastně Češi nepijí," vypráví historii vzniku Ondřej Frunc. Zájem o alkoholický nápoj vyrobený ze zkvašeného moštu je u Čechů rok od roku vyšší.
Začátky byly ale opravdu pionýrské. Za dvacet tisíc nakoupili domácí odšťavňovače, demižony, jablka a vyrazili na farmářské trhy. Jejich cider se dostal do několika restaurací, kde ho ochutnal i food bloger pan Cuketka. Jeho pochvalná recenze rozjela kolo dalších objednávek a kromě většího prostoru v Kladně si museli pořídit nejenom lepší přístroje, ale zajistit si i brigádníky.
"Přístroje jsou hodně drahé, takže většinu z nich jsme pořídili z druhé ruky. Pro tuhle drtičku jsem jeli na Slovensko jako ostatně pro většinu toho, co tu máme," přibližuje Frunc.
Foto: archiv F.H.Prager
pej
Aktualizováno 17. 9. 2015 19:36
Cider, alkoholický nápoj ze zkvašeného moštu, je v Česku čím dál oblíbenější. Podívejte se, jak se vyrábí v rodinné kladenské moštárně pyšnící se celou řadou zahraničních ocenění.

Kladno – Cider nemá v Česku dlouholetou tradici. To si uvědomili i Ondřej Frunc a Cyril Holub, když se před pár lety vrátili ze zahraničí a vrhli se na jeho výrobu.

"Nápad vyrábět cider vznikl vlastně náhodou, když jsme se oba vrátili ze zahraničí. Já z Irska a Cyril z Anglie. Seděli jsme v dejvické nádražce a řešili, proč ho vlastně Češi nepijí," vysvětlují.

Z hospodského nápadu se stala po čtyřech letech firma F. H. Prager, která zpracuje zhruba 150 tun jablek ročně. O nízkoalkoholický nahořklý nápoj a ovocné limonády vyrobené z přírodního moštu je zájem nejenom v Česku, ale i v zahraničí.

"Vsadili jsme na generaci našich vrstevníků a doufáme, že jejich zájem neopadne a zůstanou nám věrní," vysvětluje strategii Ondřej Frunc. Oba teď vyrážejí představit své produkty na Bar Convent Berlin, největší veletrh alkoholu a limonád v Evropě, a díky kampani na HitHitu nabízejí fandům kvašeného nápoje možnost se k nim připojit. 

Podívejte se do zákulisí výroby zkvašeného moštu jednoho z největších tuzemských malých producentů.

 

Právě se děje

Další zprávy