Experiment: Kvůli zvýšení efektivity chodili do práce nazí

jaz
14. 4. 2015 9:33
Magazín, který na sebe začátkem dubna upozornil povedeným aprílovým žertem o efektivitě open space kanceláří, ohlásil po šesti letech konec.
Foto: The Bold Italic

San Francisco – Vedení online magazínu The Bold Italic z Kalifornie si dlouhodobě všímalo problémů na pracovišti. Rozhodlo se proto vyzkoušet experiment, který měl zlepšit vztahy mezi spolupracovníky a zvýšit výkonnost. Celý měsíc tak zaměstnanci pobíhali po kanceláři úplně nazí.

Přestože se jednalo o aprílový žertík, kterým chtěli zaměstnanci vyvolat diskuzi o efektivitě open space kanceláří, magazín teď navzdory zvýšenému zájmu čtenářů ohlásil z finančních důvodů konec.

Světově oblíbený trend tzv. open space kanceláří, tedy otevřených pracovních prostor beze stěn, vznikl v Silicon Valley. Původní záměr odbourání bariér byl zlepšit komunikaci, transparentnost a produktivitu pracovníků. Kancelář se proto rozhodla pohrát si s myšlenkou, jaké by to bylo pohybovat se po redakci bez oblečení. Napsala fiktivní článek, nafotila modelové snímky a pak se bavila tím, jak čtenáři na experiment reagují.

Foto: The Bold Italic

Příběh byl následující: začátkem letošního roku se zaměstnanci sešli a zjišťovali, že řada z nich je v práci nespokojená. Ztratili soukromí, kdokoli jim viděl na obrazovku počítače a okolní ruchy je neustále odváděly od svěřených úkolů. Nakonec se většina shodla na tom, že si práci nechává na doma.

Foto: The Bold Italic

Místo vystavění stěn a zajištění soukromí se vedení rozhodlo pro experiment, který už v roce 2009 provedl psycholog David Taylor, když zavedl na podporu morálky na pracovišti tzv. nahé pátky. Redaktoři z The Bold Italic si ale stanovili obtížnější cíl - do práce chodili nazí celý březen. 

Foto: The Bold Italic

Nejprve měli obavy a styděli se vůbec svléknout. Trvalo to ale prý pouhou hodinu, kdy si na svou nahotu zvykli a začali si to užívat. Po pár dnech už jim kancelář plná nudistů přišla naprosto normální a už mezi sebou neměli žádné bariéry.

Foto: The Bold Italic

Během měsíce se vztahy na pracovišti prohloubily, zvýšila se produktivita i kreativita pracovníků a nikdo si už nenosil práci domů. Všichni dokonce začali obědvat přímo v kanceláři a objednávat si společně jídlo. 

The Italic Bold po pár dnech uvedl celý experiment na pravou míru s tím, že se jednalo o odvážný kanadský žertík. "Celá redakce byla překvapená, kolik lidí si myslelo, že jde o skutečný experiment," řekla jedna z redaktorek. "Kdyby to jen tolik lidí nepovažovalo za ujeté, bylo by úžasné takto pracovat," dodala s tím, že si na nahotu nezvykli za hodinu, ale za deset minut.

Navzdory zlepšené pracovní náladě a povedenému aprílovému žertu, který zaujal většinu světových médií, ale magazín informující o dění v San Francisku teď oznámil, že kvůli špatné finanční situaci musí po šesti letech skončit. 

 

Právě se děje

Další zprávy