Recenze: Madonna zapomíná stárnout. Do Prahy přivezla rozjuchanou muzikálovou show

Daniel Maršalík
8. 11. 2015 9:43
První ze dvou pražských koncertů Madonna zvládla. Do Česka přivezla světovou show, která byla do puntíku profesionálně připravena, ale chyběl jí moment překvapení a místy připomínala muzikálové vystoupení. „Celkový dojem také kazil pocit, že zpěvačka působí, jako by se snažila dokázat, že je stále mladá,“ píše v recenzi Daniel Maršalík.
Madonna v Praze
Madonna v Praze | Foto: ČTK

RecenzeMadonna je v Praze! Má za sebou první ze dvou vystoupení v rámci turné k albu Rebel Heart. Ačkoliv deska příliš úspěšná není, koncerty americké zpěvačky přitahují diváky ohromnou silou. Praha není rozhodně jediným městem, kde se kvůli vysokému zájmu fanoušků musel přidávat další koncert.

Celá show začala skladbou Iconic s krvelačnou videoprojekcí s Madonnou a boxerem Mikem Tysonem, po níž se v kleci snesla zpěvačka ze stropu na pódium. To už na jevišti bylo přes deset tanečníků, rytířů v strach nahánějících kostýmech inspirujících se středověkou dobou Johanky z Arku a oslavami čínského nového roku.

Madonna v Praze
Madonna v Praze | Foto: ČTK

Rebel Heart Tour začala opravdu velmi působivě. Dalším silným momentem úvodu bylo ztvárnění skladby Holy Water. Jak je u Madonny zvykem, u písničky s nejpeprnějším textem musela provokovat a poškádlit římskokatolickou církev. Prvně se na scéně objevily spoře oděné jeptišky/tanečnice u tyče ve tvaru kříže a celá skladba vrcholila esteticky povedenou choreografií Poslední večeře Páně.

Popichování církve bylo u Madonny kdysi pochopitelné. Byla vychována v silně religiózní rodině a potřebovala se vymezit. V jejích sedmapadesáti letech je ale revolta zbytečná. Ano, Madonna je provokatérka, ale lepší je, když její činy mají hlubší myšlenku. Slovní útoky na Putina mohou podpořit tisíce homosexuálů v Rusku, zneužití křesťanské symboliky během ódy na orální sex je pouze prvoplánové.

Koncert lze rozdělit do čtyř částí podle toho, kdy se Madonna šla do zákulisí převléknout. V druhé z nich došlo více i na starší písně. Diváci ožili při Deeper and Deeper, zato Like a Virgin nevyužila svůj potenciál světového hitu. Mohl to být jeden z vrcholů večera, ale publikum zahraný remix příliš nerozvášnil.

Madonna v Praze
Madonna v Praze | Foto: ČTK

Madonna od Confessions Tour pravidelně starší písně upravuje tak, aby zvukově zapadly mezi její novinky. Na rozdíl od zpěvačky ale fanoušci nejsou zpravidla tak progresivní a více by ocenili originální verze časem prověřených hitů.

Přijel k nám cirkus

Madonnina show byla plná cirkusových a muzikálových prvků. Tanečníci předváděli i artistické kousky na úrovni slavného Cirque du Soleil. Vyloženě muzikálově zase působilo ztvárnění písně HeartBreakCity končící vsuvkou Love Don’t Live Here Anymore. K moderní Pomádě neměla daleko skladba Body Shop, při které se O2 arena proměnila v karosárnu plnou mechaniků.

Pařížský Moulin Rouge dvacátých let minulého století nebo muzikál Chicago zase připomínala scéna při Music. V kulisách Paříže zazněla i jediná coververze večera, La Vie En Rose od Édith Piaf, kterou vystřihla Madonna ve francouzštině. Na češtinu došlo jednou, a to když zpěvačka pozdravila publikum slovy: „Ahoj, Praha,“ a vysekla poklonu kráse našeho hlavního města.

Madonna v Praze
Madonna v Praze | Foto: ČTK

Druhou polovinu koncertu začala Madonna coby toreadorka písničkou Living for Love a stejnou choreografií, jakou mohli vidět diváci loňských Brit Awards při zpěvaččině slavném pádu během přímého přenosu. Tentokrát se Madonně nezasekl dlouhý plášť a ze schodů nespadla. Když skolila posledního rohatého tanečníka, rozezněla se slavná La Isla Bonita. Madonnin živý zpěv si fanoušci mohli nejvíce užít při písních Secret a Ghosttown, které zazněly jen za doprovodu akustické kytary. Zpěvačku na kytaru zezadu jistil Monte Pittman.

Madonna do Prahy přivezla show s velkým S. Ale kvůli tomu, jak je vše do puntíku připravené, chyběl prostor pro improvizaci a nedokázala publikum strhnout. Celá hala stála na nohou až při přídavku Holiday, kdy všichni věděli, že pokud si to neužijí nyní, tak už nikdy.

Vystoupení zlidštilo několik Madonniných promluv k publiku, kdy třeba zavtipkovala, že svého posledního manžela ještě nepotkala. Celkový dojem také kazil pocit, že zpěvačka působí, jako by se snažila dokázat, že je stále mladá. A opravdu v mnohém stále strčí mladší kolegyně do kapsy, přesto nelze stále lhát jako v pohádce Císařovy nové šaty. Madonna je stárnoucí diva!

Hodnocení 70 %

Madonna - HeartBreakCity & Like a Virgin | Video: YouTube