Jen s fotoaparátem Nikon D850 a několika objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností se David Yarrow vypravil do Afriky, aby proti sobě postavil postavil snímky se slony z národního parku Amboseli a pečlivě naaranžované portréty gangsterů z Dandory - jde o předměstí Nairobi, kde se nachází jedna z největších skládek na světě. Projekt vznikl pro firmu Nikon a David Yarrow je jejím evropským ambasadorem.
Národní park Amboseli je proslulý slony s obrovskými kly
Rozlehlá savana národního parku Amboseli je domovem mnoha divokých zvířat, z nichž nejvýraznější jsou stáda volně žijících slonů afrických. Park je domovem několika největších slonů na světě - jsou proslulí obrovskými kly, které jsou tak dlouhé, že sahají až na zem.
Tito obrovští savci mají v rezervaci vždy "přednost v jízdě", lidé je chrání, ale přitom jim dopřávají volnost. David Yarrow už park navštívil několikrát předtím, ale nyní si přál zachytit velkolepost těchto úžasných tvorů přímo ze země a přiblížit se k nim tak, jako ještě žádný jiný fotograf před ním.
"Amboseli je moje oblíbené místo. Je to divoké, živelné jeviště, domov více než dvou tisícovek slonů," říká David Yarrow. "Navíc je to skvělá lokalita pro fotografování slonů s obrovskými kly v jejich přirozeném prostředí. Jakmile jednou spatříte tak ohromného tvora, je vám jasné, že nic podobného už ve své kariéře nezažijete. Vždycky jsem měl a budu mít úctu k jejich síle, velikosti a téměř lidské inteligenci, která jim jasně vyzařuje z očí," vysvětluje fotograf.
Během projektu sledoval David Yarrow pohyb sloního samce Tima, jednoho z největších v parku. Pro fotografy může být zajímavé, jakou techniku Yarrow zvolil. Jednalo se o Nikon D850 s objektivy 400 mm f/2,8, 200mm f/2 a 105 mm f/1,4.
Drsný pouliční život v Dandoře, předměstí Nairobi
Druhou polovinu cesty strávil David Yarrow v Dandoře, tedy na východním předměstí Nairobi, které je zřejmě nejvíce proslulé svou obrovskou skládkou odpadků zabírající více než 3000 akrů.
To mu nabídlo zcela jiný pohled - neméně divoký než v národním parku Amboseli. Před jeho objektivem se ocitlo rušné město a jeho problémy s gangy a ekologií.
"Dandora představuje úplně jiný svět než park Amboseli, fotografovat ho však bylo stejně náročné i fascinující. Skládka odpadků stojí úplně mimo cokoliv, co jsem kdy v životě viděl, navíc byla plná chemického odpadu. Stále se tady můžete běžně setkat s gangy, takže i fotografování představuje riziko. Musel jsem se pohybovat opatrně," vypráví.
Stejně jako v Amboseli chtěl fotograf zachytit scénu, která bude západní kultuře na hony vzdálená. S předstihem kontaktoval členy místního gangu, kteří souhlasili, že se nechají fotografovat. Pak je postavil do přímého kontrastu s jejich okolím - oblečené v černém obleku na pozadí hory odpadků.
"Při fotografování zvířat ve volné přírodě si musíte dát pozor na to, abyste byli ve správné pozici pro zachycení vážného a emotivního snímku, přesto nejste pány situace. Když vám zvíře nedovolí, abyste ho fotografovali, nemůžete udělat vůbec nic. U aranžovaných kompozic stačí sledovat přímou linii od prvního konceptu až po ten finální. Zjistit, zda dokážete zachytit onen perfektní okamžik, který jste si naplánovali, je skutečným testem vašich fotografických schopností. Oba styly pro mě byly opravdu důležité, když jsem portrétoval tyto dvě naprosto odlišné oblasti Keni, abych našel spojení mezi lidmi a divokými zvířaty, která tu mají domov," říká Yarrow. Při práci v Dandoře využil ještě objektiv 35mm f/1,4.
David Yarrow se narodil v roce 1966 ve skotském městě Glasgow. S fotografováním začal již v útlém věku a jako dvacetiletý už stál jako profesionální fotograf na hřišti finále Světového poháru ve fotbale v Mexico City. V ten den také pořídil slavný snímek Diega Maradony držícího Světový pohár.
Následně fotil mnoho dalších významných sportovních akcí. V poslední době se zabývá především výtvarnou fotografií a je momentálně jedním z autorů, o jejichž práci je celosvětově největší zájem u sběratelů umění.